مهاجرت به قبرس شمالی

آخرین مقالات
آنچه در این مقاله می خوانید
مهاجرت به قبرس شمالی
آنچه در این مقاله می خوانید
مهاجرت به قبرس شمالی

مهاجرت به قبرس شمالی (Migration to northern cyprus) از طریق سرمایه گذاری بهترین و آسان ترین روش است‌‌. چون شما با سرمایه گذاری و کار آفرینی در قبرس شمالی به راحتی می‌توانید به مدت 6 ماه اقامت موقت بگیرید. البته برای مهاجرت به قبرس شمالی و اخذ اقامت دائم در این کشور راه‌های دیگری هم وجود دارد. اما بیشتر این اقامت ها به صورت یکساله صادر می‌شوند‌.

بنابراین پس از تکمیل مدارک برای این گونه اقامت ها باید هر سال اقامت خود را تمدید کنید. پس با این حساب دولت قبرس بعد از گذشت 5 سال اقامت پی‌درپی طبق قوانین قبرس شمالی به شما اقامت دائم می‌دهد.

شرایط مهاجرت به قبرس شمالی

گرفتن اقامت موقت و دائم قبرس کار چندان پیچیده‌ای نیست. ولی هر کشوری قوانین خاص خودش را دارد. پس برای مهاجرت به قبرس هم باید یکسری مدارک ضروری را از قبل آماده کنید و در اختیار سفارت قبرس شمالی قرار دهید. در بین تمام مدارک ارائه داده شده عدم سوء پیشینه کیفری و تمکن مالی برای هزینه زندگی در قبرس شمالی اهمیت بسیار زیادی دارد.

مدارک لازم برای اخذ اقامت در قبرس شمالی

  • عدم سوء سابقه
  • داشتن تمکن مالی
  • دو قطعه عکس رنگی
  • تکمیل کردن فرم درخواست
  • ارائه دعوت‌نامه در صورت لزوم
  • پاسپورت و کپی تمام صفحات آن
  • اصل شناسنامه به همراه کپی و ترجمه‌ آن
  • اعتبار داشتن پاسپورت به اندازه حداقل ۶ ماه
  • اصل کارت ملی به همراه کپی و اصل ترجمه آن

روش های مهاجرت به قبرس شمالی

برای اینکه در سفر به قبرس شمالی مهاجرت و سفر موفقی را تجربه کنید باید قبل از اخذ ویزا برای قبرس شمالی و تکمیل مدارک سفر حتماً هدف خود را مشخص کنید. چون باید برای دولت قبرس دلیل مهاجرت شما کاملاً مشخص شده باشد. به همین دلیل برای سفر به قبرس شمالی از چندین روش می‌توانید اقدام کنید.

روش های مهاجرت به قبرس شمالی

اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

یکی از بهترین روش های مهاجرت به قبرس شمالی (Migration to northern cyprus) خرید خانه و زمین در این کشور است. در واقع شما با خرید املاک و مستغلات در قبرس می‌توانید اقامت دائم برای خود و اعضای خانواده‌تان بگیرید.

مهاجرت به قبرس از طریق ازدواج

برای مهاجرت علاوه بر اثبات واقعی بودن ازدواج، زوجین باید در شرایط مالی خوبی قرار داشته باشند. به این معنی که زوجین باید در ماه حداقل 1000 یورو درامد داشته باشند. اگر شما با یک شهروند و تبعه قبرس شمالی ازدواج کنید، می‌توانید به جز خودتان، پدر و مادر و حتی فرزندانتان را به این کشور ببرید.

مهاجرت به قبرس از طریق تولد

اگر والدینی که تابعیت قبرس را دارند فرزندی از آن‌ها متولد شود به طور حتم آن فرزند هم تبعه قبرس است. ولی اگر تابعیت والدین مشخص نباشد باید نوزاد به طور پیوسته 5 سال در قبرس زندگی کند تا بتواند تابعیت این کشور را به دست آورد.

مهاجرت به قبرس از طریق اجاره خانه

یکی دیگر از راه های مهاجرت به قبرس شمالی از طریق اجاره خانه است. البته قوانین کرایه خانه در قبرس هر روز تغییر می‌کند پس مهاجرت با اجاره خانه تا حدودی دشوار است.

مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

بهترین راه مهاجرت به قبرس برای جوانان تحصیل در این کشور است. اگر شما بتوانید با استفاده از بورسیه تحصیلی یا پذیرش در یکی از مراکز آموزشی قبرس وارد این کشور شوید. همچنین بعد از آن به مدت 90 روز در قبرس شمالی بمانید مطمئناً می‌توانید از دولت این کشور اجازه اقامت را درخواست کنید‌.

اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

قبرس شمالی به علت موقعیت بسیار عالی که برای سرمایه گذاری دارد دارای رشد اقتصادی قابل توجهی است. به همین دلیل شما می‌توانید با همکاری یک شریک قبرسی از طریق ثبت شرکت اقامت این کشور را به دست آورید. البته باید شریک ترک زبان قبرسی 51 درصد از سهام را داشته باشد و شما 49 درصد از سهام را به خود اختصاص دهید.

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق کار

یکی دیگر از روش های مهاجرت به قبرس از طریق کار و ورود به این کشور به عنوان نیروی کار است. یقیناً شما با کار کردن در قبرس شمالی از طریق دعوت‌نامه یک کارفرما شانس بیشتری برای اخذ اقامت دائم قبرس شمالی را دارید.

مهاجرت به قبرس از طریق پناهندگی

یکی از پردردسرترین راه‌های مهاجرت به قبرس شمالی از طریق پناهندگی است. چون باید درخواست پناهندگی در قبرس شمالی با چارچوب قوانین کنوانسیون بین المللی پیش برود. پس ما هیچ گاه برای مهاجرت به قبرس این روش را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

سخن پایانی

یکی از فرصت‌های خوبی که در اختیار شهروندان ایرانی قرار دارد مهاجرت به قبرس شمالی است. زیرا با کمترین تمکن مالی می‌توانید در این کشور سرمایه گذاری کنید. شرایط فرهنگی و رفاهی این منطقه ترک زبان برای مهاجران خارجی بسیار خوب است.

مهم‌تر اینکه قبرس شمالی از امنیت بالایی برخوردار است و خدمات فوق‌العاده‌ای را در اختیار اتباع خارجی قرار می‌دهد‌. پس اگر شما هم تمایل دارید با کمک یکی از روش های مهاجرت به قبرس جزو شهروندان این کشور شوید می‌توانید با کارشناسان مجرب و با سابقه در موسسه مهاجرتی فاماگوستا در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *