مهارت‌ های کوهنوردی کدامند؟

آخرین مقالات
آنچه در این مقاله می خوانید
مهارت‌ های کوهنوردی کدامند؟
آنچه در این مقاله می خوانید
مهارت‌ های کوهنوردی کدامند؟

کوهنوردی  نیاز به کسب مهارت‌ها و تجارب زیادی دارد و نیازمند آمادگی روحی و جسمی بالایی نیز می‌باشد. یادگیری این مهارت‌ها به صبر و تلاش بسیار زیاد و آموزش اصولی نیاز دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با مهارت‌های مورد نیاز بیشتر آشنا شوید:

مهارت‌ های کوهپیمایی

از مهارت‌های مهم کوهنوردی می‌توان به کوله چینی، گام‌برداری، مسیریابی، جهت‌یابی، آشنایی با تجهیزات اشاره کرد. شرکت در دوره‌های مقدماتی کارورزی و کوهنوردی برای دستیابی به این مهارت‌ها الزامی است.

مهارت‌های کار با طناب و سنگ‌نوردی

مهارت‌های کار با طناب و سنگ‌نوردی

همانطور که می‌دانید مسیرهای کوهستانی دارای معابر سنگی بسیار زیادی هستند که عبور از این مسیرها نیاز به داشتن اطلاعات و آشنایی با سنگنوردی و استفاده صحیح از تجهیزات کوهنوردی دارد. برای دستیابی به این مهارت‌ها شرکت در تمرین سنگنوردی داخل سالن و در طبیعت ضروری است. همچنین حضور در دوره‌های آموزشی سنگ‌نوردی و صخره‌نوردی تا مقدار قابل توجهی باعث پیشرفت و کسب مهارت در این زمینه خواهد شد. بهتر است دو یا سه ماه تمرینات سنگنوردی را در برنامه تمرینی خود قرار دهید تا مهارت‌های شما افزایش پیدا کند.

مهارت‌ های یخ و برف

در فصل زمستان عبور از یخچال‌های طبیعی و آبشارهای یخی و شرکت در تور ورزشی اسکی کوهستان  نیازمند داشتن مهارت و یادگیری اصول حرکت روی برف و یخ است.‌ برای صعودهای زمستانی لازم است در این زمینه مهارت لازم را کسب نمائید. شرکت کردن در دوره‌های کوهنوردی در زمستان، کسب مهارت‌های کمپینگ در این فصل و کارآموزی روی آبشارهای یخی و برف باعث کاهش آسیب‌دیدگی و افزایش ایمنی خواهد شد.

مجموعه فونیکس دوره‌های جامع آموزش کوهنوردی را زیر نظر اساتید مجرب برای ورزشکاران عزیز عرضه می کند.

ما در لایف استایل انواع نکات سلامتی و زندگی با کیفیت تر را در اختیار شما قرار می دهیم.

اشتراک گذاری:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *