برخی از روشهای درمان خانگی خشکی لب

آخرین مقالات
آنچه در این مقاله می خوانید
برخی از روشهای درمان خانگی خشکی لب
آنچه در این مقاله می خوانید
برخی از روشهای درمان خانگی خشکی لب

پوست لب‌ها بسیار نازک و لطیف است و به همین دلیل حتی در هوای گرم و سرد ممکن است دچار ترک خوردگی و شکاف شود. لب‌ها غدد چربی ندارند از این رو نمی‌توانند رطوبت را همیشه حفظ کنند. پوسته پوسته شدن لب ها و ترک خوردگی آن ها، حس ناخوشایندی ایجاد می‌کند. گاهی اوقات هم با کندن پوسته‌های بلند شده، زخم‌های بدتری روی لب‌ها ایجاد می کنیم. اگر شما هم جزو افرادی هستید که لب‌هایتان بیشتر اوقات خشک است، این روش‌ها را به کار بگیرید تا درمان خانگی خشکی لب را انجام دهید برای آن باید با درمان خانگی خشکی لب اشنا شوید. عوامل مختلفی مثل هوای سرد بیرون توام با گرمای منزل ممکن است خشکی و ترک خوردگی لب را به همراه داشته باشد. در کل موارد این‌چنینی در کنار مشکلاتی مثل پوسته پوسته شدن و خشکی لب و کم آبی پوست، هر از چند گاهی سراغ ما را می‌گیرند، اما سوال اینجاست که شما چقدر به آن اهمیت می‌دهید!؟

سیگار را کنار بگذارید!

اگر استعمال دخانیات دارید، احتمالا دچار خشکی لب می‌شوید. برای درمان خشکی لب در افراد سیگاری، بهترین کار، حذف عامل خشک کننده یعنی سیگار است.

ترکیب عسل و جوجوبا بسازید!

یکی از ماسک های خانگی که لب‌های نرم و با طراوتی را می‌سازد، ماسک عسل و روغن جوجوبا است. شما می‌توانید ترکیب این دو ماده را شب‌ها روی لب بمالید و روز بعد، با آب ولرم بشویید. معجزه زیبایی لب‌ها را با چشم خواهید دید. جوجوبا سرشار از ویتامین E و B است و لب‌ها را تغذیه می‌کند.

 ماساژ لب ها با روغن های مغذی

 ماساژ لب ها با روغن های مغذی

می توانید روزانه 5 الی 10 دقیقه با روغن های مغذی، لب‌های خود را ماساژ دهید. این کار علاوه بر افزایش گردش خون، باعث جذب بهتر مواد مغذی روغن‌ها هم می‌شود. روغن‌هایی همچون روغن زیتون و روغن نارگیل را به منظور ماساژ لب به علاوه استفاده از بالم لب به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 ویتامین E بخورید یا بزنید!

برای خوردن انواع ویتامین‌ها حتما باید میزان نیاز بدن خود را بسنجید. برای این کار به پزشک مراجعه کنید و بعد از انجام آزمایشات لازم، کمبود ویتامین‌های خود را طبق دستور پزشک جبران کنید. در صورتی که اجازه خوردن ویتامین E را داشتید، حتما مرتب از آن‌ها استفاده کنید. ویتامین E در افزایش گردش خون موثر است. نه تنها لب‌ها بلکه تمام پوست را زیبا و با طراوت می‌کند. برای استفاده موضعی از ویتامین E کافی است یک عدد از کپسول ویتامین E را بردارید و از وسط بشکافید. سپس عصاره داخل آن را روی لب‌هایتان قرار دهید. بعد از مدت کوتاهی شاهد نرمی لب‌هایتان خواهید بود.

 آلوئه ورا آبرسان قوی پوست لب

ژل آلوئه ورا سرشار از انواع ویتامین‌های مورد نیاز پوست است. بسیاری از شرکت‌های تولید کننده لوازم آرایشی در رژ لب‌های خود از عصاره آلوئه ورا استفاده می‌کنند. استفاده از روغن آلوئه ورا هم که ترکیبی از روغن زیتون و ژل آلوئه وراست، برای رفع خشکی پوست و ترک های پوستی مناسب است. با تشخیص مشاور روغن تراپی می‌توانید از این روغن هم استفاده کنید.

برند ایرانی ژل کُد (Gel Code) با استفاده از توانایی ها و سرمایه های داخلی به عنوان اولین و تنها تولید کننده ژل لیفت ابرو رنگی در ایران اقدام به تولید محصول تخصصی لیفت ابرو کرده است.

ما در لایف استایل انواع نکات سلامتی و زندگی با کیفیت تر را در اختیار شما قرار می دهیم.

اشتراک گذاری:

نظرات کاربران

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *