ایا می دانید که قرص ویتامین c بهتر است یا قرص جوشان

آخرین مقالات
آنچه در این مقاله می خوانید
ایا می دانید که قرص ویتامین c بهتر است یا قرص جوشان
آنچه در این مقاله می خوانید
ایا می دانید که قرص ویتامین c بهتر است یا قرص جوشان

ویتامین C موجود در میوه یکی از ویتامین های ضروری برای بدن است که فواید بی شماری برای بدن دارد. این ویتامین علاوه بر اینکه در برخی میوه ها به وفور یافت می شود، به صورت قرص های جوشان و همچنین قرص های معمولی قابل تهیه و مصرف است. حال اگر می خواهید بدانید که آیا قرص ویتامین c بهتر است یا قرص جوشان، مقاله زیر در مورد تفاوت قرص جوشان و میوه ها بیشتر توضیح می دهد. البته برای به دست اوردن ویتامین c می توان از بهترین قرص مولتی ویتامینهای آقایان و خانم ها نیز استفاده نمود، که باید دارای ویژگی های زیر باشد:

باید حاوی تمام ویتامین‌های مورد نیاز بدن باشد که شامل ویتامین A، C، D، E، K و گروه B می‌شود. همچنین مکمل آقایان یا مکمل خانم ها می‌تواند شامل مواد معدنی اساسی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم باشد.

فرق ویتامین C درموجود در میوه و قرص جوشان

فرق ویتامین C درموجود در میوه و قرص جوشان

میوه ها یکی از مهم ترین منابع غنی از ویتامین C هستند اما به دلایل مختلف از جمله پخت و پز، گرما و نگهداری طولانی مدت این ویتامین ممکن است از بین برود. بنابراین می توانید از قرص های جوشان ویتامین C استفاده کنید. در واقع از آنجایی که این قرص در آب حل می شود، سرعت هضم و جذب آن در بدن بسیار بالاست. همچنین از آنجایی که قرص جوشان حاوی مقدار مشخصی ویتامین C است، دقیقا می دانید که چند میلی گرم ویتامین C وارد بدن شما شده است. بنابراین، اگر می خواهید میزان ویتامین C دریافتی خود را به طور دقیق اندازه گیری کنید، باید قرص های جوشان مصرف کنید، زیرا اگر میوه مصرف کنید، دقیقاً نمی دانید چقدر ویتامین C دریافت کرده اید.

کدام بهتر است؟ مصرف ویتامین C قرص جوشان یا ویتامین C در میوه 

کدام بهتر است؟ مصرف ویتامین C قرص جوشان یا ویتامین C در میوه 

باید بدانید که میوه‌های تازه و ارگانیک بهترین گزینه برای تامین ویتامین ث هستند اگر چه بیشتر افراد برای جذب ویتامین ث به دنبال مکمل های غذایی می‌روند ولی باید بدانید که ویتامین C موجود در میوه‌ها بهتر است؛ زیرا اگر مصرف آن خیلی زیاد شود از طریق تکرار ادرار دفع می‌شود. ولی اگر به صورت قرص جوشان و دارو استفاده شود مصرف زیاد آن سبب بروز اختلالات گوارشی، خطر ابتلا به سنگ اگزالات در مجاری ادرار و اعتیاد بدن به مقدار زیاد مصرف این دارو می‌شود. همچنین مصرف افراطی قرص جوشان ممکن است در دراز مدت به دندان‌ها آسیب برساند.

نشانه های کمبود ویتامین C

نشانه های کمبود ویتامین C

با توجه به اینکه ویتامین ها در بدن نقش بسیار مهمی دارند و هر ویتامین جایگاه ویژه‌ای دارد کمبود ویتامین ث هم می‌تواند برای زمان طولانی خطرت بسیاری را برای بدن ایجاد کند. پس لازم است در کنار مصرف انواع میوه‌هایی که این ویتامین را دارند با یک برنامه مشخص و صحیح از مکمل های مفید در این زمینه نیز استفاده کنید. از جمله علائم کمبود ویتامین C در بدن می‌توان به کبودی سریع پوست، التهاب لثه، خون ریزی لثه ها، تأخیر در بهبود زخم‌ها، تورم لثه ها، خشکی و شکنندگی مو، ایجاد نقطه‌های قرمز روی پوست، خون دماغ شدن، ضعف سیستم ایمنی، بیماری های گوارشی مانند اسهال، بیماری خود ایمنی، افزایش وزن به علت کند شدن متابولیسم، تورم در مفاصل و در صورت کمبود ویتامین در زمانی طولانی مدت فشار خون بالا، بیماری کیسه صفرا، سکته مغزی، سرطان و گرفتگی عروق اشاره کرد.

مقایسه نشانه های کمبود ویتامین C  و مصرف بیش از حد آن

نشانه های کمبود ویتامین C

مصرف بیش از حد ویتامین C

خستگی و ضعف عضلانی نفخ و مشکلات گوارشی
خونریزی لثه و زخم‌های طولانی‌تر دیس‌کالورها و اسهال
کاهش مقاومت به عفونت‌ها مشکلات ادراری و نفروپاتی
خشکی و ترک‌های پوست اختلال در خواب
سردرد و افسردگی افزایش فشار خون
مشکلات در رشد و تربیت افت اشتها

توجه داشته باشید که این فهرست تنها یک چشم‌انداز کلی است و ممکن است نشانه‌ها بر اساس شدت و مدت زمان متغیر باشند. همچنین، در صورت داشتن نشانه‌هایی که به کمبود یا افزایش ویتامین C اشاره دارند، مشورت با پزشک یا متخصص تغذیه مناسب است.

ما در لایف استایل انواع نکات سلامتی و زندگی با کیفیت تر را در اختیار شما قرار می دهیم.

اشتراک گذاری:

نظرات کاربران

6 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *